Spoločnosť Nestlé vo svojom vyhlásení uviedla, že "predmetom diskusií je získanie celej alebo časti spoločnosti Bountiful Company, bez ďalších podrobností".
Vyhlásenie zverejnil koncern v reakcii na článok v americkom denníku
Wall Street Journal, ktorý v piatok (23. 4.) informoval o akvizičných
rokovaniach, pričom sa odvolal na nemenované zdroje.
Väčšinovým vlastníkom Bountiful je americká spoločnosť KKR, ktorá
nedávno oznámila plány na prvotnú verejnú ponuku (IPO) akcií. Prípadná
akvizícia by ich mohla zastaviť.
Bountiful bola založená v roku 1971. Vyrába vitamíny, minerály a ďalšie
výživové doplnky a zamestnáva približne 4500 ľudí po celom svete.
Analytici ocenili spoločnosť na 5 až 7 miliárd USD.
Švajčiarsky gigant nedávno uskutočnil celý rad akvizícií v oblasti
zdravej výživy, ktorá má podľa neho rastový potenciál. Prvou veľkou
akvizíciou Nestlé od roku 2017, keď sa jej vedenia ujal Mark Schneider,
bola kanadská spoločnosť na výrobu vitamínov Atrium Innovations.
Minulý rok získal Nestlé výrobcu lieku na zažívacie ťažkosti Zenpep a
tiež kontrolný podiel v americkej spoločnosti Vital Proteins. Dokončil
tiež kúpu americkej spoločnosti Aimmune Therapeutics, ktorá sa venuje
liečbe alergií.
Podľa Jeana-Philippa Bertscha, analytika spoločnosti Vontobel, je kúpa Bountiful "úplne v súlade"
so stratégiou spoločnosti Nestlé získať vedúcu pozíciu na trhu vo
vysoko atraktívnom segmente VMS (vitamíny, minerály a doplnky).
Schneider od nástupu do funkcie uzavrel viac ako 50 obchodov, odčlenil
zaostávajúce divízie, ako napríklad amerického výrobcu čokolády a
balených vôd a presunul značky zmrzliny do spoločného podniku. Posilnil
tiež firmy v portfóliu koncernu s vysokým rastom, ako je napríklad
starostlivosť o domáce zvieratá.
Odkedy sa Schneider stal generálnym riaditeľom, akcie Nestlé si
pripísali viac ako 70 % a hodnota spoločnosti stúpla na vyše 300 miliárd
USD (248,63 miliardy eur).
Spoločnosť Bountiful predáva širokú škálu vitamínov v obchodných
reťazcoch, ako sú Walmart, CVS a Rite Aid. Doplnky a vitamíny sú
atraktívnymi produktmi počas pandémie, ktorá zvýšila dopyt po výrobkoch
určených na podporu zdravia a imunitného systému.
(1 EUR = 1,2066 USD)